Cultuuroverleg
Meetjesland

Hét Meetjeslands UiTMagazine!

Nieuws, Projecten

30 organisatoren werken samen aan een eerste editie van het Meetjeslands UiTMagazine!

02 mei 2025

Artiesten

Cultuur- en erfgoedpubliek

Jongeren

Medewerkers van lokale besturen

Organisatoren

Met enige fierheid stellen 30 Meetjeslandse organisatoren samen met COMEET een eerste editie van het UiTMagazine voor. Een boekje vol inspiratie voor iedereen die wil proeven van cultuur, sport of gezellig samenzijn van mei tot en met oktober.

Deel dit artikel

facebook twitter

De publicatie bevat bruisende plekken die je het hele jaar door kan bezoeken maar geeft ook een inkijk in de festivals. Het bevat zowel activiteiten waar het gezellig vertoeven is als sport- en cultuurevenementen waar je passief of actief aan kan deelnemen. Daarnaast hoef je voor veel events zelfs niet te wachten tot de zomer en kom je meer te weten over events waar je heerlijk kan nazomeren.

 

In het magazine is ook een overzichtelijke kalender te vinden, maar het klopt dat niet alle activiteiten daarin staan. Dat is gewoon onmogelijk met het grote vrijetijdsaanbod in onze regio. Daarvoor moet je surfen naar www.uitinhetmeetjesland.be!

 

Trots op het Meetjeslands organisatorisch talent!

Een UiTMagazine stond al langer op de ‘wish-list’ van COMEET, maar dit mocht niet zomaar een opsomming van activiteiten bevatten. Een interview met de organisator, een bedanking of oproep voor vrijwilligers, de groei van een festival… dat moest vooral in de kijker staan. Je leert zo de mensen achter de evenementen kennen. En zo kan het magazine een hele zomer lang op je salontafel liggen, ook nadat je alle interessante activiteiten in jouw agenda hebt geplaatst.

COMEET coördineerde de publicatie en verzorgde de eindredactie, maar de teksten en foto’s komen van de organisatoren zelf. Het magazine is gefinancierd door bijdragen van elke deelnemer en COMEET. Op deze manier zijn de magazines gratis te verkrijgen over heel het Meetjesland (én delen van Zeeland). Heel fijn dat zo’n project echt door iedereen gedragen wordt.

 

Een cover vol liefde!

Het team van COMEET was meteen verkocht bij het zien van de foto die het geschopt heeft tot coverfoto. De liefde spat ervan af! Het straalt de warmte en sfeer uit die onze Meetjeslande kermissen, festivals, feesten… te bieden hebben.

We zijn heel benieuwd naar het verhaal van het koppeltje: Wie zijn ze? Hebben ze elkaar ontmoet op een festival? Zijn er ondertussen plannen voor de toekomst? Ze mogen zich altijd melden bij COMEET!

 

Het Meetjeslands UiTnetwerk

COMEET biedt met het UiTnetwerk een platform voor organisatoren van kleine en grotere evenementen waar iedere organisator welkom is. Op deze manier kunnen zij hun expertise uitwisselen en elkaar inspireren. We gingen zo ook reeds op bezoek op verschillende locaties (Bar Baptist in Evergem, Cultuurhuis De Brug in Zelzate en De Huysmanhoeve in Eeklo) die organisatoren iets te bieden hebben. Muziekclub n9 legde bijvoorbeeld uit hoe zij te werk gaan met de herbruikbare bekers op hun concerten en Helden in het Park. Een prangende vraag van de deelnemers van het UiTnetwerk is de zoektocht naar een ruimer en divers publiek. Dit gloednieuwe UiTmagazine is daar een antwoord op!

Lid worden van het UiTnetwerk of interesse in een volgende editie van het UiTMagazine? Abonneer je op de nieuwsbrief van COMEET (www.comeet.be)! Jouw foto op de cover van de volgende editie? Neem je fototoestel bij de hand en ga deze zomer aan de slag! Jouw activiteit ook op UiT in het Meetjesland? Voer deze dan in via www.uitdatabank.be!

 

Meer UiT-nieuws

 UiT: het ideale merk om meer publiek te bereiken.

Bijna 1000 Meetjeslandse organisatoren (+15% sinds 2022!) voeren hun activiteit of evenement reeds in via de uitdatabank. En daar doen ze goed aan! Want zo worden de bijna 4200 activiteiten opgepikt door meer dan 1000 partners en genieten ze zo van extra promotie. De doorstroom van deze activiteiten verloopt naar zowel de lokale UiT-agenda’s (UiT in je gemeente) als naar de website van UiT in het Meetjesland en UiT in Vlaanderen. Maar ook de pers en andere partners pikken de activiteiten op via deze kanalen. Ook via sociale media en de UiTmail wordt extra promotie gevoerd.

En écht iedereen bereiken doe je ook met UiTPAS, de klantenkaart voor vrije tijd waarmee je je deelnemers beloont met punten en voordelen en waarmee je mensen die op zoek zijn naar een betaalbare optie ook de kans geeft te genieten van vrije tijd.

UiTSCHIETERs zetten kwaliteitsvolle voorstellingen in de kijker en zie je ergens de UiT-vlieg, dan weet je dat je op deze activiteit met heel de familie plezier beleeft.

 

UiTX Jongerenambassadeurs zetten het Meetjesland op de kaart.

Ook met het UiTX-label (cultuuravontuur voor 16- tot 26- jarigen) bereiken we met de jongerenambassadeurs een specifieke doelgroep. Onder het jongerenlabel UiTX zetten Jenthe, Imani, Chiara en Jirke zich in om culturele activiteiten in het Meetjesland te promoten. Lees hun artikel in het nieuwste UiTMagazine!

Recente nieuwsberichten

Nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte blijven?